Modlitwa człowieka poszukującego Boga

Panie, Boże mój, wierzę w Ciebie! Wierzę w Ojca i Syna, i Ducha Świętego! Dałeś mi tyle sił, abym Cię szukał. Ty bowiem pozwalasz, abym Cię znalazł! Ty dajesz nadzieję, że odnajdę Cię, chociaż ciągle jeszcze Cię szukam. Chciałem wprawdzie rozumem zgłębić to, w co przecież wierzyłem, wierzę i wierzyć pragnę. Chciałem Cię poznać, by Cię więcej ukochać i lepiej Ci służyć w całym moim życiu. Lecz ustaje mój słaby rozum, Panie, Boże mój! Jedyna moja nadziejo! Wysłuchaj mnie! Spraw, abym nie uległ zmęczeniu i nie zaniechał dalszego poszukiwania Ciebie, lecz abym zawsze gorliwie szukał Twego oblicza (por. Ps 104, 4). Pozwól mi, błagam Cię pokornie, cieszyć się świadomością Twojej obecności, a przez pamięć, poznanie i miłość zawsze się z Tobą jednoczyć.

Według św. Augustyna (354-430), Trójca Św., XV 28,51.

Komentarze